torsdag 1 september 2011

Man kan bli förbannad för mindre

(100mm, f3,5, 1/1500s)

Har läst igenom en del av de inlägg som gäller huruvida Terjes bilder är äkta eller inte. Måste säga att jag har sällan läst något som känns så verklighetsfrämmande för mig. Lider med Terje som jag vet har höga krav på sig själv, högre än de flesta av oss, beträffande att inte justera bilder alls utanför kameran. Påståendet att hans bilder inte skulle vara äkta är absurt och under min värdighet att kommentera.


5 kommentarer:

  1. Ja, visst är det så. Helt absurt//Veronika

    SvaraRadera
  2. Mycket bra bild
    Tyvärr är det sannt
    /Thomas

    SvaraRadera
  3. Helt sant... jag var helt fel ute... sorligt men så är det.

    /Jimmy

    SvaraRadera
  4. Ja så trodde man. Man ville nog inte se? Men nu i efterhand bär de flesta bilderna tydliga spår av manipulatin. Dålig sådan dessutom. Och frågan är hur länge det pågått? Första vargbilden i boken Året. Dess äkthet bevisas genom att visa upp fler bilder från det tillfället. Bilder med olika brännvidder...
    Din bild gillas dock!

    SvaraRadera
  5. Mats, jag har också funderat på den bilden. Det som tidigare framstod som en enorm lyckträff kanske är något annat.

    SvaraRadera